Uzlabo veselību, spēlējot kērlingu

Vēl ir vasara un silts laiks. Iespējas aktīvi pavadīt dienas ir daudz. Svaigs gaiss un saule mūs aplaimo un uztur možu garu. Bet ko darīt ziemā? Kā kompensēt drūmās dienas, lai uzlabotu omu un uzturētu sevi pie veselības?

Ar katru gadu kērlinga vārds izskan arvien biežāk. Jaunajai kērlinga sezonai tuvojoties, parādās arvien jauni turnīri visā pasaulē, kuriem visbiežāk gan seko līdzi paši kērlingisti un viņu tuvākie draugi. Bet tikai vienu reizi četros gados kērlings spēj piesaistīt vēl lielāku auditoriju. Olimpiskās spēles ir kērlinga svētki, kad varam priecāties, ka šim sporta veidam tiek pievērsta ļoti liela uzmanība no tiem skatītājiem, kuri citkārt par šo sportu nemaz neinteresējas. Savdabīgais sporta veids spēj piesaistīt ar savu daudzveidību. Tajā tiek izmantoti neskaitāmi cilvēka ķermeņa resursi, līdz ar to veselības ziņā no šī sporta veida labumu iegūst viss ķermenis. Tiem, kuri vēl tikai domā, vai pamēģināt šo sporta veidu, izcelšu 10 svarīgākos labumus veselībai, ko sniedz nodarbošanās ar kērlingu:

  • Aerobais fitness: Kērlinga spēles laikā spēlētāji nepārtraukti staigā šurpu turpu, birstē un sacenšas, lai galu galā uzvarētu, kas nepārprotami palielina sirds darbību un uzlabo sirds, un asinsvadu sistēmu.
  • Stiprina muskulatūru: Izslīdēšana brīdī un laikā, kad spēlētājs atrodas tupus pozīcijā hakā, tiek stiprināti ikru, dibena un augšstilba muskuļi. Nodarbojoties ar kērlingu, tai skaitā enerģiski birstējot, iespējams iegūt arī spēcīgu vēdera muskulatūru.
  • Sociālā mijiedarbība: Daudzās apdzīvotās vietās, galvenokārt Kanādā, kur kērlings ir populārs, kērlinga klubi ir vienīgās pieejamās atpūtas vietas. Tāpēc tās kļūst par vietām, kur var satikt citus cilvēkus, veidojot draudzīgas attiecības, kā arī iespēja celt pašapziņu un uzlabot dzīvesprieku brīdī, kad jātiek galā ar dažādiem pārbaudījumiem.
  • Lokanība: Kērlinga spēlētājs, kurš met kērlinga akmeni, atrodas ļoti zemu pie paša ledus brīdī, kad kērlinga akmens tiek atlaists. Lai noturētos tiks zemu pie ledus ir nepieciešama ļoti laba lokanība.
  • Ātrums: Tāpat kā citos sporta veidos, arī kērlingā spēlētāji trenē ātrumu.
  • Precizitāte: Kērlingā ir nepieciešama precizitāte. Šo sporta veidu bieži vien dēvē par šahu uz ledus, jo tiek pielietotas dažādas stratēģijas, lai spētu uzvarēt. Tas ir arī viens no iemesliem kāpēc kērlings ir populārs gan spēlētāju, gan skatītāju vidū.
  • Stiepšanās un iesildīšanās: Stiepjoties un iesildoties spēlētājs sagatavojas spēlei. Šī procedūra ne tikai palīdz iegūt spēlei nepieciešamo lokanību, bet arī atbrīvo ķermeni no citām ikdienas aktivitātēm.
  • Veicina svara zudumu: Slidinoties pa ledu, tiek sadedzinātas daudz kalorijas, lai gan, atrodoties uz ledus, svīšanas nav tik izteikta. Kērlinga spēles laikā spēlētāji daudz pārvietojas turp un atpakaļ pa kērlinga celiņu, kas veicina kaloriju zudumu.
  • Ar šo sporta veidu var nodarboties jebkurš, pat cilvēki ar invaliditāti: Kērlingu var spēlēt un izbaudīt ikviens, neatkarīgi no vecuma un spējām. Starp citu Paraolimpiskajās spēlēs norisinās arī ratiņkrēslu kērlinga sacensības.
  • Jautrs un sabiedrisks: Šis sporta veids ir domāts gan vīriešiem, gan sievietēm, kuru var spēlēt gan pieaugušie, gan bērni dažādos vecumos. Šis sporta veids ir ne tikai kā lieliska iespēja satikt cilvēkus, kuriem ir līdzīgas intereses par kērlingu, bet arī labs veids kā iegūt jaunus sakarus. Šeit jāpiebilst, ka daudzi cilvēki ar depresijas pazīmēm pievēršas kērlingam tāpēc, ka tas ir aizraujošs un sabiedrisks sporta veids, kas spēj no jauna ievirzīt šos cilvēkus sociālajā vidē.

Uzskaitītie labumi veselībai ir tikai neliela daļa, no tā, ko var iegūt nodarbojoties ar kērlingu. Neapšaubāmi ar vienu izmēģināšanas reizi nepietiks, lai novērtētu ieguvumus. Tāpēc, ja esi gatavs mesties jaunā avantūrā un pārbaudīt sevi, ieskaties www.curling.lv mājas lapā, kur atradīsi iespējas izmēģināt kērlingu.

 

Autore: Linda Mangale

Ģenerālsponsori

Atbalstītāji